Khamis, 26 November 2009

PERUTUSAN AIDILADHA OLEH KETUA DEWAN PEMUDA PAS SRI GADING


Allahuakbar.. Allahuakbar…Allahuakbar…
Assalamualaikum w.b.t. segala puji bagi Allah tuhan seru sekalian alam. Selawat dan salam ke atas Junjungan Besar Nabi Muhammad s.a.w penghulu kepada segala Nabi dan Rasul, kepada ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya sekalian.

Bersyukur kita kehadrat Allah kerana telah memberi peluang kepada kita untuk bertemu dengan Hari Raya Aidiladha pada kali ini. Semoga kita tidak mempersia-siakan umur yang telah diberikan. Marilah kita bekerja keras untuk bangun menegakkan kalimah Allah di bumi Malaysia ini.

Sahabat-sahabat sekalian, sekalung doa kita kirimkan moga Allah memberikan segala nikmat dan kemudahannya kepada sekalian saudara-saudara Islam kita sedunia yang sedang mengerjakan Ibadah Haji di tanah suci Makkah Al-Mukarramah. Moga mereka semua dikurniakan Haji yang Mabrur dan pulang ke tanah air masing-masing sebagai pendokong-pendokong agama Allah dan bukannya sebagai penghalang kepada tertegaknya Syari’at Allah di muka bumi ini.

Allahuakbar…allahuakbar…Allahuakbar..
Hari Raya Aidiladha, Hari raya Haji atau juga disebut sebagai hari Raya korban tentunya mengingatkan kita kepada sejarah pengorbanan Nabi Ibrahim a.s dan Puteranya Nabi Ismail a.s. Sejarah itu mengajar kita bagaimana sepatutnya kita tunduk dan patuh kepada segala titah perintah Allah tanpa sebarang peluang untuk menyanggah walaupun berat di hati untuk kita laksanakan, apatah lagi jauh dari itu untuk mempertikai segala ketetapan peraturan dan hukum yang telah ditetapkan dalam Al-Quran dan Sunah Nabi Junjungan.

Amat malang sekali dalam negara kita yang sudah dikatakan negara yang sangat pesat membangun malah pernah diistihar sebagai sebuah ‘Negara Islam’ seringkali mempertikai dan memperlekah segala peratuaran dan hukum hakam Islam.

Lihatlah bagaimana kenyataan yang dikeluarkan oleh pimpinan tertinggi negara, menteri dalam negeri, dan lainya tentang ‘kes Kartika’ yang mahu dilaksanakan segera hukuman sebat yang telah diperuntukan oleh Enekman Jenayah Syari’ah negeri Pahang.

Walaupun peraturan itu tidaklah menepati kehendak Islam sepenuhnya tetapi hanya sekadar mengambil semangat peraturan Islam pun sudah ditentang habis-habisan. Apakah mungkin pemimpin seperti ini akan memberi ruang kepada terlaksananya syari,at Islam yang sebenar?. Cukuplah peluang memerintah yang telah kita berikan selama lebih 50 tahun… Cukuplah…

Berupayakah kita yang telah memberi undi kepada mereka untuk berhadapan dengan mahkamah Allah Rabbul Jalil di padang Mahsyar nanti..? Arak, judi, kelab-kelab malam, hiburan terlampau di radio, TV, gejala keruntuhan moral, dadah, buang anak, mat rempit, bohsia, zina, ragut, rompak, bunuh, cincang sudah berlaku di mana-mana saja di waktu ini.

Ingatlah selagi peraturan Allah ditentang, buatlah peraturan ciptaan sendiri, walau sehebat mana pun, panggilah cerdik pandai, Professor seluruh dunia berkumpul untuk melakukannya, percayalah saudaraku ianya tidak akan mampu untuk menyekat segala kebobrokkan masyrakat. Percayalah…yang mampu menutup hati manusia untuk melakukan kejahatan hanyalah Allah yang kita sembah setiap hari.

Menentang perlaksaan hukum Allah adalah seumpama menentang peredaran bumi, bulan, matahari , siang dan malam yang ditadbir dengan hukum Allah. Maka akan hancurlah dunia ini dengan keangkuhan makhluk kerdil seperti kita ini.

Allahuakbar..Allahuakbar..Allahuakbar..
Saudara-saudarku sekalian, kembalilah kita ke pangkal jalan sebelum terlambat, sebelum nyawa sampai ke halkum, sebelum datangnya hari Kiamat. Biar kita tiada harta, pangkat dan kedudukan kerananya tetapi kita masih ada Allah tuhan seru sekalian alam. Teruskalah perjuangan sahabatku walau di mana anda berada, jadikanlah hari raya Korban kali ini sebagai pemangkin kepada perjuangan. Sekian..

Hamba Allah Yang Fakir,
KETUA DEWAN PEMUDA PAS SRI GADING
10 ZULHIJJAH 1430 HIJRAH 27 NOVEMBER 2009

Tiada ulasan:

Catat Ulasan