Ahad, 22 November 2009

SAMBUTAN 20 TAHUN PASTI NEGERI JOHOR

Antara pimpinan yang turut hadir...

Perbarisan kontijen..

Rangilah adik-adik ni...

Pertandingan pameran dari PASTI kawasan..

Cikgu Kamsiah peneriam Anugerah Tokoh Guru 20 Tahun dan En Mohd Taufik Pengerusi Alumni pertama PASTI Negeri...

Antara guru-guru yang terlibat...

Pertandingan mewarna..

Oleh Pensilajaib
PASIR GUDANG 22 November 2009 - PASTI ( Pusat Asuhan Tunas Islam ) Negeri Johor semalam telah mengadakan sambutan 20 tahun penubuhannya. Program ini bermula seawal jam 9 pagi dan berakhir kira-kira jam 5.30 petang.

Ketua Pemuda PAS Negeri Johor En. Khairul Faizi b. Ahmad Kamil telah memberikan ucapan seterusnya merasmikan sambutan ini.Guru-guru dan pelajar-pelajar PASTI seluruh negeri Johor telah menyertai program sehari suntuk ini. Di antara tetamu kehormat yang turut hadir ialah Pengarah PASTI Negeri Johor En. Mohd Faizul bin Mohd Salleh, Exco DPPNJ En. Mohzit bin. Mohit, En. Mahadzir bin. Md Zili selaku setiausaha PASTI Negeri Johor, Puan Siti Sarah bt. Hj Alias merupakan Pengerusi Majlis Guru Pasti Negeri Johor serta beberapa pimpinan Pemuda, PASTI dan MGP Negeri Johor.

Di antara program-program yang dijalankan pada sebelah pagi ialah pertandingan perbarisan kontijen pelajar-pelajar dari PASTI seluruh Negeri Johor, sukaneka kanak-kanak dan ibubapa juga pertandingan mewarna bagi kanak-kanak. Pada sebelah petang pula majlis diserikan dengan penyampaian hadiah pada pertandingan yang telah dijalankan pada sebelah pagi.
Pada tahun 2009 ini PASTI Negeri Johor yang mencapai usia 20 tahun telah melancarkan Alumni PASTI Negeri dan memilih En. Mohd Taufik bin Mohd Zainuddin sebagai pengerusinya yang pertama. Beliau merupakan bekas pelajar PASTI dari kawasan Kluang dan sekarang berusia 24 tahun. Sekarang sebagai seorang Kontraktor, menuntut di PASTI kawasan Kluang sejak berusia 4 tahun hingga 6 tahun, melanjutkan pelajaran di peringkat menengah di Maahad Tahfiz Rusila seterusnya menyambung pelajaran di peringkat Diploma Binaan Bangunan.

Puan Kamsiah binti Hassan yang merupakan Timbalan Pengerusi MGP Negeri telah terpilih sebagai Tokoh Guru 20 tahun. Beliau adalah seorang guru dari PASTI kawasan Kluang juga merupakan bekas guru kepada Pengerusi Alumnai PASTI Negeri En. Mohd Taufik bin Mohd Zainuddin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan