Jumaat, 27 November 2009

IBADAH KORBAN DI SRI GADING

Banner dipasang di sana sini...
Khalim tengah "tunjuk skill"....

Po..tong, po..tong, po..tong, po..tong...



Azren Ketua Pemuda PAS cawangan Parit Raja Darat turut melapah daging... nak bagian lebih lah tu...



Potong daging beramai-ramai....di Pasti pintar..

Oleh Pensilajaib
PARIT RAJA DARAT, 10 Zulhijjah 27 November 09 – Lebih kurang jam 2 petang tadi, bermulalah program Ibadah Korban sessi petang PAS Kawsaan Sri Gading bagi Cawangan Parit Raja Darat dan berakhir kira-kira jam 4 petang. Sessi pagi dilaksanakan di markas PAS cawangan Sengkuang dan 3 ekor lembu telah dikorbankan. PAS Cawangan Parit Yaani turut mengadakan program yang sama, diikuti oleh cawangan Tongkang Pecah dan Parit Besar.

Ibadah penyembelihan Korban cawangan Parit Raja Darat ini disempurnakan oleh Imam 1 Surau Parit Raja Darat, Tuan Haji Mahali. Lebih daripada 50 orang terlibat dalam program ini manakala seekor lembu dikorbankan.

Apa yang sangat menarik ialah penyertaan seluruh penduduk kampung ini tidak mengenal tua, muda, remaja dan kanak-kanak. Walaupun mereka tahu ini ialah program anjuran PAS namun itu semua sudah tidak menjadi masalah bagi penduduk kampung ini. Program ini dilakukan di perkarangan Pasti Pintar Parit Raja Darat.

Ketua pemuda PAS Sri Gading, Timbalan, Bendahari, beberapa orang ajk pemuda kawasan, ketua Cawangan dan ketua pemuda cawangan ini turut kelihatan di sini. Bisik-bisik bersama Ketua Pemuda Kawasan dan timbalan ketua pemuda kawasan Sri Gading En. Noorkhalim Sakib menyatakan, mereka berazam akan memastikan sekurang-kurangnya 3 ekor lembu akan dikorban di sini memandangkan sambutan yang amat menggalakkan dari penduduk kampung ini.

Program Ibadah Korban Sri gading bagi tahun ini sebenarnya dikelolakan oleh Lajnah kebajikan PAS Kawasan Sri Gading yang diketuai oleh En. Norazman Sakib.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan