Jumaat, 22 Januari 2010

PILIHANRAYA KAMPUS UTHM KEMBALI LAGI

DPPKSG, 08 Safar 1431, 23 Januari 2010 - Notis pembubaran Majlis Perwakilan Pelajar (MPP UTHM) telah pun dikeluarkan. Ini bermakna pilihanraya kampus akan diadakan tidak lama lagi.

Sudah pasti pilihanraya kampus juga turut mengundang pelbagai reaksi dari pelbagai peringkat merangkumi pelajar, staf dan juga ahli politik luar.

Memandangkan terbinanya kampus UTHM di dalam kawasan Sri Gading, maka DPPKSG merasa terpanggil untuk turut serta mengikuti perkembangan politik kampus. Adakah ianya seperti yang dikatakan bahawa politik kampus tidak sehebat seperti politik luar ataupun ada yang mengatakan di dalam politik kampus juga mahasiswa turut 'mengaum' sama seperti politik luar.

Dan yang pasti, apa yang dikatakan bahawa pilihanraya kampus ataupun yang lebih tepat lagi dipanggil sebagai politik kampus tidak mendapat 'sentuhan' atau 'suntikan' daripada parti politik luar adalah jauh meleset.

Di sini DPPKSG mendedahkan satu agenda kotor yang mana kumpulan mahasiswa dari proksi BN telah mendapat suntikan kewangan dari salah satu parti politik luar.

Untuk mengetahui perkembangan politik kampus UTHM, boleh layari laman blog Pro-Mahasiswa UTHM. (http://promahasiswauthm.blogspot.com/)

Pro-Mahasiswa UTHM adalah satu kumpulan mahasiswa yang memperjuangkan agenda mahasiswa untuk menjatuhkan proksi BN - Pro-Aspirasi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan