Isnin, 4 Januari 2010

MENCARI YANG HALAL ITU FARHDU....

Restoran kebanggan kita..
Pelanggan setia menunggu giliran...

Salleh ngan Akhmal tengah "kontrol macho", maklumlah...

nyam...nyam..nyamm, sedapnya...

Oleh Pensilajaib
KLUANG 4 Januari 2010 - Setelah agak keletihan meronda PASTI di kawasan kami (Sri Gading), maka saya pun melepak kejap kat warung bang Ucup berdepan dengan Taman Maju Parit Raja.

Kat situlah melonggok ahli-ahli politik tulen dari DPPKSG, Mail, Akhmal, Azren, Nizam, Padil, dan Alias sabu serta seorang exco pemuda Pas negeri Johor Sdr. Salleh Tamjis (Exco Sukan dan Rekreasi).

Setelah ngeteh dan bincang banyak perkara hal negara kat warung bang Ucup sahabat saya Salleh pun mencadangkan: "Lepas korang penat melawat PASTI, apa kata kita melawat RCH (Radix Chiken House) kat Kluang..?" Cadagan tu kami pun sokonglah... sebulat suara tanpa bantahan....

Lebih kurang jam 12.30 tengahari kami pun bertolaklah ke Kluang. Waktu yang sememangnya sangat sesuai untuk makan tengahari.

Sdr. Akhmal pun menjadi mangsalah.... kene belanja....biasalah.. dialah yang agak 'power' dari kalangan kami.. Bang Khalim jangan marah..., kami telupa pulak nak ajak... sorry...lain kali kita mintak Faizi belanja Okey....

Nak cerita kat sini, selain RFC (Radix Fried Chicken) HPA juga ada RCH yang hidangannya pasti menyelerakan... sama-samalah kita bantu perniagaan orang Islam... kalau bukan kita siapa lagi..? "mencari yang halal itu fardhu.."

1 ulasan:

jomcyber berkata...

x ajak ea....xpe2....DARI ALONG TERAS WAJA...HEHEHE...

Catat Ulasan