Sabtu, 13 Jun 2009

PERGINYA MUTIARA BERHARGA

DPPKSG, 20 Jamadil Akhir 1430 Hijriah, 14 Jun 2009 - Hari ini dunia gerakan Islam telah digemparkan dengan pemergian Ust. Fathi Yakan ke rahmatullah pada ketika usianya berumur 76 tahun. (Kematian Almarhum Ust. Fathi Yakan telah dilaporkan melalui http://www.ikhwan-jor.com)

Almarhum telah kembali ke rahmatullah ketika berumur 76 tahun. Ketika hidupnya, beliau banyak menghabiskan masa di jalan dakwah bersama gerakan Islam Ikhwan Muslimin. Beliau yang sinonim dengan kitab - Apa Ertinya Saya Menganut Islam - merupakan seorang pendakwah yang tidak asing lagi di dalam gerakan Islam dan merupakan seorang pendakwah yang terkemuka.

Sesungguhnya salah satu cara Allah S.W.T mengangkat ilmu-ilmu dari muka bumi ini adalah dengan mematikan para ulama'. Namun ini semua adalah perancangan Allah yang tiada makhluk pun dapat mengetahuinya.

Kami warga Dewan Pemuda PAS Kawasan Sri Gading mewakili semua ahli gerakan Islam mendoakan moga segala usaha dan kerja Islam yang telah almarhum lakukan diredhai dan dirahmati Allah. Moga ditempatkan dikalangan hamba-hamba yang diredhai-Nya. Aminn...

Al-Fatihah...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan