Selasa, 3 Ogos 2010

KENYATAAN MEDIA DPPNJ (01/10)

KENYATAAN MEDIA
(2 Ogos 2010 , 21 Syaaban 1430)
No rujukan : PAS/DPP.12/2. 07(01/10)
 
TAJUK

KEKESALAN ATAS TINDAKAN POLIS KERANA MENGHALANG CERAMAH PAKATAN RAKYAT DI SUNGAI TONGKANG RENGIT PADA 31 JULAI 2010

 
 
Dewan Pemuda PAS Negeri Johor ingin melahirkan kekesalan atas tindakan pihak POLIS yang telah menghalang ceramah pakatan rakyat yang sepatutnya diadakan di Sungai Tongkang, Rengit, Batu Pahat Sabtu 31 Julai lalu.
 
Dewan Pemuda PAS Negeri Johor menyeru agar pihak POLIS berpegang teguh dengan prinsip keadilan dan Perlembagaan Malaysia yang membenarkan diadakan perhimpunan di premis persendirian. Dewan Pemuda PAS Negeri Johor ingin mempertegaskan bahawa premis yang di serbu oleh pihak POLIS Sabtu lalu adalah premis persendirian milik Parti Islam Semalaysia dan pihak POLIS tidak sewajarnya bertindak melampaui peruntukan undang-undang semata-mata untuk menggagalkan ceramah yang di rancang oleh pakatan rakyat.
 
Dewan Pemuda PAS Negeri Johor mengharapkan agar pihak POLIS memberi ruang yang adil kepada semua parti politik untuk menyampaikan aspirasi masing-masing memandangkan parti UMNO dan Barisan Nasional mendapat ruang yang seluas-luasnya di media cetak dan elektronik arus perdana, maka sewajarnya ruang yang sangat terhad di pentas-pentas ceramah ini tidak di halang bagi memberikan gambaran baik masyarakat dunia akan keadilan demokrasi di Malaysia. Tindakan drakonian POLIS dalam menghalang ceramah Sabtu lalu pasti memberikan imej yang kurang baik di mata dunia akan keadilan sistem demokrasi di Malaysia.

Dewan Pemuda PAS Negeri Johor sekali lagi menyeru agar Pihak POLIS benar-benar mengamalkan profesionalisme dalam melaksanakan tanggungjawab mereka.


Sekian
 
Mohd Faizul Bin Mohd Salleh
Setiausaha
Dewan Pemuda PAS Negeri Johor
013-6263800

Tiada ulasan:

Catat Ulasan